Soms gaat er iets stuks. Verlichting die het niet doet, een versnellingsnaaf die doortrapt of een kapotte accu. De kans hierop is klein, maar het is nooit leuk om mee te maken. Daarom wordt elke nieuwe fiets met garantie verkocht. Hiervoor hanteren wij de fabrieksgarantie. Garantie bepalingen en termijnen kunnen per merk verschillen. Ook is het mogelijk om uw garantie gevallen te verzekeren. Neem contact op met onze winkel voor de mogelijkheden.

Onderdelen die uitgesloten zijn van garantie zijn slijtage onderdelen, tenzij het defect is ontstaan door een productiefout.  Slijtageonderdelen zijn banden, kabels, remblokken, kettingen en tandwielen.

Regelmatig onderhoud wordt veelal door fabrikanten verplicht om aanspraak te maken op fabrieksgarantie. In sommige gevallen kunt u door zich te registreren op de website van de fabrikant aanspraak maken op een verlengde garantie. De fabrikant is uiteindelijk altijd de partij die bepaalt of een defect onderdeel onder garantie vervangen mag worden.

Onderstaand hebben wij een overzicht toegevoegd met de garantievoorwaarden per merk.

Batavus: Klik hier voor meer informatie

Cortina: Klik hier voor meer informatie

Kalkhoff: Klik hier voor meer informatie

Koga: Klik hier voor meer informatie

Qwic: Klik hier voor meer informatie

Riese & Müller: Klik hier voor meer informatie

Rih: Klik hier voor meer informatie

Sparta: Klik hier voor meer informatie

Trek: Klik hier voor meer informatie

Urban Arrow: Klik hier voor meer informatie

Veelgestelde vragen

De actieradius van mijn accu is afgenomen. Valt dit onder garantie?

Elke accu heeft slijtage. De slijtage van de accu kan per merk verschillen. Hierdoor hanteren fabrikanten verschillende normen. Om te bepalen of de afgenomen actieradius binnen de normen valt wordt uw accu getest en de resultaten naar de fabrikant gestuurd. Mocht de accu niet binnen de normen vallen, dan wordt de accu naar de fabrikant verstuurd en zullen zij verder onderzoek doen. De fabrikant bepaald uiteindelijk of de accu onder garantie vervangen/gerepareerd wordt.

Ik heb een lekke band. Is dit garantie?

Als de lekke band ontstaan is door een productiefout zal de binnenband vervangen worden onder garantie en het probleem worden opgelost. Mocht de lekke band niet zijn ontstaan door een productiefout, dan valt dit niet onder de garantie.

Ik heb mijn fiets een jaar niet kunnen gebruiken. Schuift de garantietermijn op?

Nee de aanschafdatum van de fiets is lijdend in de garantietermijn. Garantietermijnen worden niet verlengd bij het niet kunnen gebruiken van de fiets.

Kan ik mijn garantie verlengen?

Ja in sommige gevallen kunt u de garantie verlengen. Diverse merken (waaronder Trek, Kalkhoff en Riese & Müller) bieden extra garantie aan als u zich registreert op de website van de fabrikant. Ook is het mogelijk om een verzekering af te sluiten voor garantiegevallen. Vraag in de winkel naar de voorwaarden van deze verzekering.

Krijg ik opnieuw garantie op een vervangend product?

Indien het product/onderdeel onder garantie is vervangen zal er geen nieuwe garantietermijn ingaan, tenzij dit anders is aangegeven. Indien u heeft betaald voor een onderdeel, dan zal er voor dit specifieke onderdeel een nieuwe garantietermijn ingaan.

Hoe lang heb ik garantie op mijn fiets?

Dit is per merk verschillend. Via de pagina ‘Garantie op een nieuwe fiets’ kunt u meer informatie vinden over de garantietermijn van uw fiets.